2/11 , 2008

tjatja.
jag har haft en av mina absolut bästa helger i hela mitt liv denna vecka.
jag tänkte berätta lite om den här underbara helgen!

jag gick upp klockan kvart i 10 i fredag morse. började att packa samt att göra mig iordning lite.
senast klockan 11 skulle vi åka in till linköpings resecentrum. pappa körde in oss!
klockan kvart i elva tror jag dte var åkte vi. för vi skulle åka över björs och hämta fredrik hörlurar hos fille så han kunde lyssna på musik på bussen. vid fem i 12 var vi vid stationen. vi stod och vänta på att en swebuss skulle komma, men det kom aldrig ngn. sen typ när klockan var 12.03 (bussen skulle gå 12.05) så kommer en swebuss gubbe och pekar o säger att stockholms bussen är där och så pekar han på en vadstena buss. men tydligen hade dom satt in en extra elr ngt det var därför vi inte fick åka riktigt swebuss :p efter typ 3 sega timmar på bussen var vi framme i sthlm. då var klockan 15.05. fredrik o ja var helt cp i huvudet efter att ja suttit still så länge så vi sprang omkring som idioter och reta mamma hela tiden. vi började leta efter en t-bane terminal. och det tog ju sin lilla tid. först hittade vi bara fjärrbuss terminal och sen bara riktiga tåg terminalen. sen efter mkt om och men hittade vi iaf rätt. och det kryllade av folk där kan ja lova. sen visste vi inte riktigt hur man vetalade på t-banan heller. så vi fick fråga en gubbe som satt och stämplade t-bane biljetter. och han sa att vi skulle köpa på pressbyrån. så vi gick dit och köpte biljetter. sen kunde vi gå in och vänta på våran t-bana. det skulle stå hagsätra på den visste vi. och när vi kom fram var det 8 min kvar till nästa gick. så vi stod där i kylan och väntade. iaf typ klockan lite efter 4 var vi framme vid globen, det var PISS väder och PISS kallt. men vi gick direkt mot vårat hotell som låg precis vägg i vägg med globen. fast ja smet in på donkan o träffa vilma och emma en snabbis. sen drog ja, mamma och fredrik till hotellet, checkade in. vi bodde i rum 622 på 6 våningen. hade utsikt över ett "torg" som låg neranför. var bara att gå över det torget för att komma till annexet. men jag gjorde mig iordning lite på rumet. sen drog vi ner och käkade på resturangen medan ja väntade på att sarah skulle ringa. jag var svin hungrig men mådde ändå illa för jag var så himla nervös inför konsrten. jag åt iaf en stor jävla cheeseburgare med pommes och grejer. lite lyxigare cheeseburgare inte som donkan. utan det var en fin resturang vi var på. när vi var klara var klockan typ 18.00, 30 min kvar till insläpp. sarah skulle ringa när som så jag la mig i sängen och spelade lite spel på mobilen och så ringde hon. jag gick ner och stod utanför hotell rummet eftersom vi skulle träffas där. men sen ringde sarah och det tog as lång tid för att fatta vart varandra var. jag stod precis på det där torget man kande se från mitt hotell rum och frmaför mig var ett stort hur som det stod aftonbladet på, tror det var deras huvudkontor elr ngt. sen var SP kön där oxå, sviiiiin lång. sen lite till höger om mig var en stor rund skylt som det stod globen shopping centrum på. och jag sa det till sarah i telefonen och hon sa att hon såg oxå aftonblads skylten och shopping centrum skylten men ingen kö. och ja liksom, hur fan kan man missa kön!? men sen efter ett tag kom vi på att dom måste varit på andra sidan av huset som ja va på. så ja försökte gå runt och kom ut på en stor balkong elr ngt. och där nere såg ja sarahs bil. så vinka ja men dom såg inte mig. så då gick jag ner och runt ist. så efter ett tag fann vi slutligen varandra. så jag, sarah och sarahs kompis tim ställde oss i kön. vi stod typ absolut sist. och det var långt till ingången. ute piss regna det och var skit kallt. så vi kände liksom, fuck här kommer vi få stå as länge. men det gick ändå rätt snabbt. och efter ett tag, vet inte hur länge vi stod där, kanske 10-15 min så kom vi in. först höll vi på att gå in i globen för vi fattade inte vart vi skulle gå in till annexet. men sen såg ja att det stod annexet på en vägg så vi hitta rätt tillslut. där inne var det mkt folk. fast ändå inte SKIT mkt. men alla satt ner så vi satte oss oxå. sen helt plötsligt ställde sig alla upp och då sprang sarah, jag och tim framåt för att komma så nära scenen som möjligt. och ja måste säga att vi kom fan riktigt långt fram. så vi stod där och sen lyckades vi komma ännu längre fram så vi stod i mitten av allt när förbandet zebrahead började att spela. dom var riktigt bra och roliga! sångaren var svin snygg med ful tröja (djurgården tröja) och den andra sångaren hade ju så het mage så jag höll på att tuppa av. har aldrig sätt en sån snygg kropp, PÅRIKTIGT!! dom spelade till klockan 8 tror jag. då började SPs crew att bygga om scenen. och nu började man att bli fett nervös. klockan 21.25 tror jag dte var började simple plan att spela. det var helt sjukt underbart. dom började med med generation och sen take my hand. och då ringde ja sofia. ja hade lovat att ringa ngn gång under konserten. sen spelade dom flera till låtar, kommer inte ihåg alla nu! sarah och jag tyckte iaf att det vart gryyymt vart där i gröten så efter ett par låtar bestämde vi oss för att gå och ställa oss längre bak. där var det ju svalare och man kunde röra sig lite bättre där. så efter ett par låtar spelade så gick vi bak. där vare svin skönt, svalare och man kunde lägga jacka på golvet så kunde vi dansa och hoppa som vi ville. typ när dom börja spela welcome to my life vare en as äcklig gubbe som kolla på sarah och mig så vi bara kolla på varandra och gick där ifrån. sså ställde vi oss massa på kanten av scenen. men då vare nåra äcklon där med så då gick vi tillbaka och ställde oss där vi stått förut. sen spelar dom några låtar oså möter vi tim där bak igen och så står vi där och rör oss som vi vill. sen tror vi att allt är slut för bandet går av scenen och endel började att gå mot utgången. så ropa alla i publiken ba "simple plan,  simple plan" och då kommer alla i bandet upp på scenen igen utom pierre. så vi fattar inte vart han är. och då står vi längst bak och precis bakom oss äre som en inhängnad där det sitter några ljudtekniker som styr ljudet och lampor mm.. sen var några lådaor elr ngt där. så hör vi ngn precis bakom oss ba: tourn around people? elr ngt. så står pierre där. så jag, tim och sarah bara springer dit och hamnar närmast honom. så jag kan smeka han på benet och han tar tag i min hand flera gånger. jag blev helt överlycklig. kan inte förklara den känslan. sen sjöng han untitled när han stod där. och fyfan vad underbart det var. det fanns typ en gång elr ngt under alla ståplatser som han måste ha sprungit under. för när untitled var slut sprang han tillbaka och så spelade dom just a kid sen kom låten jag väntat på, PERFECT. jag dog. den är så jävla underbar den låten. och pierre var så fett söt han ba; jag älskar er hela tiden och vi bara stod där och typ tjöt. för han är så jävla sööt gubben. efter perfect var det iaf slut. då var jag sarah och tim helt cp så vi bara sprang ut. och när vi sprang ut mötte vi gitarristen och sångren i zebrahead som stod där så vi tog kort tsm med han. snuggingen själv asså. så bara sprang vi ut och skrek. helt lyyckliga var vi. underbart! sarah och tim gick med mig ner till hotellet där vi sa hejdå. sen gick jag in och tog ett kallt bad i badkaret. för jag var så vidrigt svettig. fredrik sa att det fanns datorer på hotellet. så efter badet blev det att sitta vid den ett tag. sen när även fredrik badat efter mig kom han er till mig. och vi stack upp på hotell rummet igen för o hämta pengar för på varje våning fanns det en sån cola automat. på våran våning var den sönder så vi åkte till våning 10 och tog ut en cola. så vart fredrik tvungen att knacka på på ett hotell rum så han gjorde det sen åkte vi ner till botten våningen och satte oss i några fotöljer där. snacka lite och käka godis. sen var klockan 12 och då var jag svin trött så vi drog upp på hotell rummet igen och sov. 
nästa dag vakna ja runt halv tio.svin fint väder ute. och sängen var extremt skön. frukosten serverades 1 våning över oss. mamma drog dit tidigare än oss för hon är värsta frukost människan och villäta frukost läääänge. sen vid 10 stack ja o fegge dit. vi satt så vi kunde se in i globen :) jag trodde faktist den skulle vara mkt större. men vi käka som fan, det är ju alltid så himla gott sådär. sen vid elva när vi packat ihop och alllt så checka vi ut sen drog till t-banan och åkte mot  centrum. vi gick av vid slussen och gick sedan gamla stan upp mot sergelstorg, drottnonggatan, NK och gallerian. jag handlade en tunika på gamla stan. sen på bikbok på drottninggatan köpte jag ett par jeans och på din sko ett par skor. sen köpte jag även en present till pappa. sen en keps till marcus. han behövde bara betala lite på den för det fick bli present från mig.  vi gick på stan från 12 till 18 nästan. fyfan så slut i benen jag var då. det var svin skönt att sätta sig i en varm buss klockan halv 7 för att sedan åka där i 3 timmar. kallt hade det varit oxå. jag lyssna på musik och sov hela vägen hem. riktigt skönt. en grymt lyckad dag.


simple plan 31 oktober


pierre <3, ingen zoom. jag var så nära när han sjöng untitled



simple plan , när jag stod längst bak.


pierre (ingen zoom)

tack sarah tim mamma fredrik & SIMPLE PLAN för denna underbara helg.
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0