åff till allsvenskan!

ja, det är sant. lilla åtvidabergs ff spelar i högsta fotbolls serien i sverige år 2010. det är ganska mäktigt detta för lilla åtvidaberg måste jag säga. jag kollade på matchen igår hos kusinerna, det var en riktigt seg och tråkig match. men i 89:e minuten får ÅFF in ett mål. så jävla grymt det var! 1-0 mot vasalund och åtvid blev klart till allsvenskan. så direkt när jag kom hem åkte jag ner till åtvid, macke och tolla kom och hämta mej. sen hällde vi upp cider i möngder av glas som alla kunde ta senare. det kom skit mycket folk och vid lite efter nio kom alla spelar och det sköts upp fyrverkerier och allt för dom och publiken var helt galna! var hur många som helst på gamla torget, troligen hela åtvidaberg! vi sjöng och vi gratulerade dom. sedan åkte jag och macke hem till honom, vi var helt stel frusna! hade ingen känsel i tårna, var ett ganska osmart val av mej att ta på sej tyg skor, fyfan! trodde mina tår skulle vara förstörda alltså! så det blev en kopp te, sockar, filt och sen tv4 nyheterna för att se om vi skulle vara med i tv, men det var vi inte. men så roligt iaf. har inte följt åff speciellt flitigt iår. men tycker det är grymt för dom att få gå upp nu. jag spelar ju trots allt i åff själv också. detta bler ett skit bra varumärke för åtvid och förhoppningsvis kanske åtvid sätts lite på kartan nu igen, haha :)

tog iaf lite sovmorgon imorse, tänkte struntat i svenskan först. men sen va macke så jobbig så han fick mig pigg så då gick jag upp och till skolan iaf. kom en halv timme försent. men bättre än ingenting! sen stack jag hem efter gympan! skulle haft turism, men jag jobbar hemma ist. så jag ska strax sätta mig med det. ska bara äta och facebooka lite ;D men kanske kommer ett inlägg senare. nu ska jag finna ngt att äta (: pusshejsss


fan vad jag ska skratta om IFK åker ut superettan :)
och fyfan vad jag ska skratta om djurgården åker ur allsvenskan ner till superettan!
hoppas hoppas detta sker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0