Vänskap

Tänkte skriva detta igår. Men sen rann det ut i sanden som vanligt när jag tänker göra ngt, haha! Men jag tänker dissa en sak. Och det är alla dessa människor som sätter pojkvän före vännerna. Jag har märkt att många som hittar en kille dom tycker om blir jätte blinda av kärleken i början och lägger vännerna på hyllan liksom. Jag har aldrig varit i den sitationen för att Marcus har alltid haft mig på lite avstånd eller vad man ska säga. Han har alltid sagt åt mig att vännerna går före för honom, så de måste jag acceptera. Det har jag alltid gjort med. Även om jag kan erkänna att jag tyckte de va lite tufft i början. Men jag har aldrig lidit av det. För ganska snabbt insåg jag själv hur mycket mina vänner betyder för mig. Kärlek är kärlek och det kan vara jätta fint. Men vänskap är vänskap och den ska man ta hand om. Killen kan dra, det vet du aldrig. Och ja köper inte kommentarer som "Men min kille skulle aldrig göra ngt mot mig" Hur vet man det? Det kan man inte veta. Vad som helst kan hända.
Jag ska erkänna att jag har känt mig åt sido satt av flera av mina vänner som träffat killar. Men det är så roligt för nu har flera av dom kommit och sagt att dom fattade inte hur dom kunde vara så dumma och sätta kompisarna åt sidan. Jessica, Sofia och Viktoria bland annat. När dom tänker efter nu i efterhand fattar dom hur blinda dom varit av kärleken. Visst att man vill vara med sin pojkvän, visst att man tycker om varandra mycket. Men vännerna ska man alltid värdesätta på ett annat sätt. Vad händer om killen sviker och man satt bästakompisarna åt sidan? Tror ni att dom har ngn lust att stötta dig då? Nej va! Ta hand om dina vänner. Det är ngt av det finaste som du kan få. Dom finns alltid kvar och stöttar dig genom allt. Vännskap före kärlek. Så tycker jag det ska va utan tvivel.




Jag älskar er


Kommentarer
Postat av: julia

love yoou. <3

2010-11-20 @ 16:41:56
URL: http://juliatember.blogg.se/
Postat av: Anonym

rätt. älskar dig också <3

2010-11-20 @ 18:27:07
URL: http://jessicaapaulson.blogg.se/
Postat av: vicky

vet inte vad jag ska skriva.. är så himla glad över att jag har er och att ni alltid funnits här för mig! ni är bäst! det bästa jag har! <3

2010-11-20 @ 22:45:19
URL: http://isuperman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0