Old music

Har ni med massa gamla låtar som ni absolut inte kan tröttna på? Eller är det bara jag som är knäpp!? Jag har ett gäng i min playlist som alltid funkar även att jag hört dom en miljon gånger. Som för tillfället då jag är trött på typ allt och inte har något nytt som jag fastnat för...då åker alltid dessa gamla godingar på. De flesta har jag även såna fina minnen med, jag vet inte om det är därför jag inte kan tröttna och bara allmänt ÄLSKAR dom?

Men här kommer några som jag måste säga är mina absoluta favoritlåtar genom tiderna...som jag aldrig verkar tycka är dåliga. ♥ (och ni kan chilla för de är inte Tokio hotel eller Justin Bieber, haha)

Chris Brown - With you...detta är fan i mig den bästa låt jäveln som någonsin gjorts. Älskar den så sjukt mycket!! När den kom lyssnade jag på den på repeat i säkert två månader. Detta var på våren när jag gick i 9:an och fan så grymma minnen (och även lite jobbiga) jag har med denna låten. Jag älskar den lika mycket idag som jag gjorde då...2008! Älskade låt och älskade Chris Brown, ska ha hört denna live en gång innan jag dör.



Mayday Parade - Misreable at best...denna låt spelade Viktoria för mig sommaren 2008 och från den dagen har jag aldrig tröttnat. Den är så jävla fin och jag smälter varje gång jag hör dessa toner. Den påminner mig även väldigt mycket om mig och Viktoria och den sommaren som jag blev tillsammans med Marcus och man var sådär nykär. Underbara låt!



The scene aesthetic - Beauty in the breakdown...jag tror att Viktoria skickade denna låt till mig någon gång för länge sen (när vi gick på högstadiet, 8:an skulle jag gissa) men jag lyssnade aldrig på den då. Men sedan när jag gick första året på gymnasiet gick jag igeom all musik på min dator och hittade denna låt och föll direkt. Skickade den till Sofia och hon och jag blev som galna i den. Så hon och jag har alltid kallat den för "våran" låt. Den gick på repeat där i 1:an i flera månader. Älskar dessa killars röster och stämsången, lovelyyyy!



B.o.B - Airplanes (Feat. Hayley Williams & Eminem)....sista men inte minst. Den här låten är inte riktigt lika gammal som den andra. Tror den kommer från typ våren 2010. Finns ju två olika verisioner tror jag? En är ju Eminem med och rapar i och den första är de bara B.o.B och Hayley. Iallafaaaaallllllll, åhh vad jag minns när jag hittade den. Ahhh, Jessica fyllde 18 år dagen efter och jag satt och gjorde ett bild häfte med massa minnen till henne...lyssnade på musik och rätt vad det var som kom denna. Hade aldrig hört den men jag blev helt såld. Kan inte sluta lyssna på den ÄN. Så bra! Och den versionen där Eminem är med....asså när den karln öppnar munnen. Jag vet inte vad det är, men jag får gåshud...JÄMT. De spelar fan ingen roll vad han gör. Just hans vers, UNDERBART!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0