Sjuka ideal



SJUKT GLAD jag blir när jag går in på HM:s hemsida och möts av en "mullig" modell...underbart. Jag är så jävla less på alla pinnsmala ideal och alla kläder som är i minimala storlekar och som skadar så himla mycket unga tjejer. Det är inte så lustigt att alla dessa ätstörningar är så vanliga idag med tanke på alla äckliga sjuka ideal. Tycker flera klädkedjor osv ska ha blandade modeller med olika kroppar. Både smala och såna som är "kurviga" Kanske kan det få lite mindre tonåringar att se att de inte bara är smala tjejer med plattmage som kan ha snygga kläder på sig!

Jag vet tillexempel att jag inte är smalast på jorden men jag vet även att jag inte är tjock. Jag gillar och accepterar min kropp för det den är, orkar inte bry mig så mycket mera, finns så mycket annat att lägga energi på. Huvudsaken är att må bra på insidan för att få vara pigg och frisk...och jag tränar och äter någolunda bra (även om de inte ger mig en Victoria secret kropp) och vet att mitt inre mår bra av det. Försök göra det ni med! Och en eloge till H&M, detta gjorde mig väldigt glad!

Kommentarer
Postat av: Mickis

håller med, jäävligt bra H&M!! :D

2012-04-20 @ 14:06:27
URL: http://mikaelaveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0