+25nummer

Tänkte bara varna om en liten grej som hände mig igår. Vet inte om ni hört talas om olika lustiga nummer som KAN ringa upp din mobil och om du då svarar får du en sjuuukt dyr telefonräkning nästa månad?! Som tur var så hade jag iallafall hört om detta och läst om folk som blivit utsatta. För igår natt vid cirka halv tolv på natten när jag precis gått och lagt mig ringde min mobil. Kollade vem det var och då stod det ett långt nummer som började på +25 vilket jag uppfattade som väldigt lustigt. Inget svenskt riktnummer utan verkade snarare vara något landsnummer. Både Marcus och jag stirrade på skärmen och ba: Vad fan är detta för konstigt nummer? Och just i den tanken kom jag och tänka på det jag läst om med nummer som ringer upp och som sedan drar ofantligt med pengar om man svarar. Så jag sket i att svara och tryckte på upptaget. Då går det 2 sek MAX...så ringer det IGEN fast +90 nummer istället. Också as märkligt. Förstod då att det var något som inte stämde så jag tröck upptaget igen och sedan gick jag in på google för att se vad i helskotta +25 och +90 nummer gick till för länder. Det första jag ser när jag googlar på +25 är en miljon länkar till folk/tidningar som skrivit att man ALDRIG ska svara på +25 nummer för det är ett sånt nummer som drar en massa pengar. Läser om en hög med folk som blivit av med en massa pengar pga att dom svarat på såna nummer och nu ville varna andra!

Så nu tänkte jag göra det samma. Ringer +25 nummer till er. SVARA INTE. Såvida ni inte känner för att slänga ut x antal hundra lappar på en sån skit sak. Jag trodde inte sånt skulle kunna ringa mig...men tydligen gick det fin fint. Var på eran vakt, folk gör nu för tiden allt för pengar. Iof ingen nyhet!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0