16 januari 2012 - Livet

Tja på er! Idag har jag haft en skit dag!! Har inte orkat blogga på grund av det. Egentligen är de inte alls nått som hänt osv men jag är så deppig och rastlös av att gå hemma och av att inte veta vad jag vill göra med mitt liv!! Jag antar att många i min ålder har samma problem så jag är väl inte själv. Men inatt låg jag o vred mig till klockan tre i ren oro av att inte veta vad jag vill eller ska göra framöver. Det löser sig de vet jag, det är bara så sjukt svårt!! Vill plugga till nått framöver, vill jobba med människor, vill ut och resa, VILL JOBBA, men vet inte vart jag ska börja? Innan jag sluta skolan hade jag ont i magen för de fanns så mycket möjligheter att välja på och jag var så spänd inför allt nytt. Självklart känner jag så nu med men nu är det bara så otroligt mycket jobbiga val som måste tas. Man vill ju att allt ska bli så bra som möjligt. Och de vet jag att det kommer bli om jag bara kommer på hur jag ska lägga upp allt. Satt och läste på universitets hemsida förut och fick upp ögonen för fritidsledar/pedagog utbildningen. Har ALDRIG någonsin varit intresserad av det förut men nu helt plötsligt blev jag jätte sugen på det. Skulle absolut kunna tänka mig jobba med barn och detta var för 6-12 åringar. Man fick välja ett specifikt ämne som man sedan fick behörighet att undervisa i på förmiddagar (så som idrott, bild eller musik) och sedan på eftermiddagarna får man leka och umgås med alla barnen på fritidshemmet. Ett stort plus var även att jag inte behöver läsa in en massa ämnen för jag har redan läst Samhällskunskap A, Naturkunskap A och Engelska B som var de ämnen man behövde ha läst för att få behörighet att söka. ÅÅH VAD SVÅRT LIVET ÄR!

Är de någon som har samma problem som mig??? Önskar jag hade vetat från day one vad jag ville bli när jag blir stor. Nu har jag ingen aning. Polis hade varit fett men med mitt knä funkar det inte. Stör mig så att det hela tiden måste begränsa mig....................jobbiga dag. Skönt och skriva av sig. Hörs kanske lite senare om jag har slutat deppa och tycka allt är så otroligt jobbigt som idag. Tror vädret påverkar lite med. Puss på er!

Denna video fick mig att helt plötsligt tycka fritidsledare/pedagog verkade roligt...
(funka inte att bädda in)


www.youtube.com/watch?v=6taAiucvwe8

Kommentarer
Postat av: juli1

du ska planera in en resa till australien tycker jag, gratis boende hos mig :D PUSS <3

2012-01-16 @ 16:26:42
URL: http://juliatember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0