Saknar fotbollen

Har haft en bra söndag trots att det är så himla kallt ute...vart är du kära värme? Shoppade studentpresenter i stan idag plus en present till Oliver som har fyllt år. Sedan åkte jag hem och åt innan jag stack och kikade på fotbollstjejerna. Fan vad jag saknar det! Det är helt sjukt. Det känns verkligen SKIT att inte kunna vara med. Rycker i benen när man sitter där på sidan. Saknar allt. Lagkamraterna, glädjen vid vinst, en snygg passning, knuffas med motspelare, va sur på domaren, sätta bollen rakt i krysset, deppigheten vid förlust, spänningen innan, och vara taggad till tänderna, göra värsta löpet och dribbla förbi halva motståndarelaget och sen bara sätta bollen i nätet. All beröm laget och man själv fick om man gjort något bra, känslan efter en grym match och känslan efter en dålig, tjaffsa med motståndare, TRÄNINGARNA, svettiga benskydd...asså ni fattar...jag saknar allt. Vill bara börja tjuta. Att ett litet steg kan förstöra så mycket. Vill bara vrida tillbaka tiden och få det ogjort. Känns som det är först nu jag verkligen känner saknaden. 2010 var jag ju tillbaka på träningarna och såg något slags ljus sen blev det uppehåll över vintern och där på våren 2011 gjorde jag ju uppenbarligen något med knät igen. Men jag blundade för det då. Hade student och bal framför mig, en hel del i skolan och i och med det så kände jag inte tomheten på samma sätt. Men det gör jag nu. Och det gör verkligen ont i mig. Ska jag operera mig igen? Kommer det över huvudtaget vara värt det och bli bra? Ingen kan ju svara till 100% att jag kommer kunna stå på fotbollsplanen igen. Skit är det! SKIT

Tänker alltid att jag ska skriva ett kortinlägg, men det går tydligen inte. Nu ska jag se Eva & Adam och imorgon ska jag Jessica & Viktoria hem till Oliver och fira honom och Jessica som fyllt år. Han skulle bjuda på middag, trevligt! Sen blir det nog Måndagsklubben och inviga Linköpins studentvecka, lär bli ÖS! Så får tänka positivt. Mitt problem sitter i ett knä, det kunde ju ha varit en obotligsjukdom...

Puss och godnatt ♥


En bild för länge sen, innan jag gick till ÅFF. Måste varit 2008 kanske? Jag står i mitten bakom Sara i nummer 10. OOOH får damp, vill spela igen. Skithålet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0