17 november 2012

Vaknade för en stund sedan, har käkat frukost och slappat i soffan. Får se vad jag ska hitta på idag. Dammsuga rummet iallafall.

Sitter och lyssnar på deppmusik och är så jävla arg, irriterad & ledsen. Orkar inte skriva här egentligen. Men jag fattar mig inte på vissa människor. Hur man beter sig och hur man gör sina val. Jag är långt ifrån perfekt själv. Men jag brukar iallafall försöka tänka hur jag beter mig och vad det blir för konsekvenser. Tar jag ett snesteg så tar jag emot konsekvenserna och gör vad jag kan för att sopa upp min egen skit. Jag måste även försöka inse att människor som jag haft omkring mig förr FÖRÄNDRAS. Vissa till det bättre, vissa till det sämre. Jag måste sluta upp och vara så jävla snäll. VÄLJA att ha dom i mitt liv som visar mig att jag betyder något. Dom som älskar mig och uppskattar mitt värde. Inte dom som tar emot men aldrig ger eller gör någonting tillbaka. Jag blir så jävla sårad i längden. Jag är för snäll. Lånar ut pengar hit och dit, men ingen visar något intresse att betala tillbaka. Ska man verkligen behöva TJATA hål i öronen på en person som lånat pengar av en? Ska man inte fatta att man betalar tillbaka? Jag skiter it. Man väljer själv vilken person man vill vara och hur folk ska se på en. Jag vet hur jag vill att folk ska se på mig. Jag är absolut inte där än, men jag jobbar iallafall på att nå dit. Man måste kämpa lite för det. Ditt liv kommer inte bli serverat på ett silverfat. Vill du uppnå något får du jobba för det. Inte vänta på att någon jobba ÅT dig och sen sitta där och tycka synd om dig själv. Vakna upp till verkligheten innan det är för sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0