Kata beach, Phuket



Tänkte bara lägga upp några bilder från stället jag kommer spendera två veckor i i slutet av januari och början av februari. Denna resa var några tusen dyrare än mina tidigare två, men jag hoppas det kommer vara värt det! Hotellet ligger väldigt nära vattnet...800m, något som inte våra tidgare hotell gjort. Även om det inte varit LÅNGT...men det har legat någon km ifrån.

Ska bli sjukt kul att se Phuket!! Finns så mycket olika ställen man kan testa på och se. Karon såklart eftersom det ligger vägg i vägg med Kata. Har även läst om något som heter Freedom beach och Paradise beach som ska ligga i trakten och verkar väldigt fint. Sen har vi ju Patong. De första hotellen jag kollade på låg i Patong...men jag har aldrig lockats så mycket dit. Tänker på horor och barnhandel när jag hör det. Sen förekommer väl det på många platser runt om i Thailand, men Patong känns verkligen förknippat med det, men det kanske bara är fördomar. Är vi i Phuket måste vi ju helt klart se Patong. En fest kväll där så har man ju iallafall testat på det, haha! Vill även åka till Kamala beach, men det ser ut att ligga lite längre ifrån på kartan. Det är iallafall dit Marcus mamma och pappa ska, så vi får väl höra vad dom tycker om det när dom kommer hem. Dom åker ju 7 december och kommer hem en månad innan vi drar!

ÅH, det ska bli så jävla kul. LÄNGTAR SÅ MYCKET. Gå av planet och känns värmen slå emot en, alla snälla thailändare överallt, tuktuk, deras goda frukt, frukost, mat...ALLT, stränderna, vattnet, alla små affärer, alla kvällar med mat och shopping och PRUTA, ballkonghäng med singha, chang, chips, breezer, smirnoff, godis efter en lång dag i solen. Åhhhhhhhhhhh, om 4 månader är jag där! ♥♥

Kommentarer
Postat av: EMELIE

Min mamma och pappa ska åka den 6e november men jag stannar hemma den här gången, för det känns långtråkigt att följa med själv och så är det mitt i min praktik!

Ja det tycker jag verkligen att ni har! :D Dock så är Kata väldigt olikt Ao Nang, Kata är väldigt turistigt. Stränderna är fulla med solstolar och vattensporter osv. (men fortfarande fint såklart) Det finns ju inte direkt några öar runt om men jag tycker att ni borde åka till Freedom Beach eller Nai Harn, så otroligt fina stränder! Inte lika "turistiga" som Kata, Karon och Patong. Jag har ju varit på alla tre ställena men rekommenderar verkligen inte Patong, för det är som du säger fullt med horor och barnhandel. Att festa där en kväll går väll an men vill inte bo där igen!

Något jag kan rekommendera är att åka på en jättestor "marknad" typ som ligger nånstans där omkring, som är några kvällar i veckan . Tyvärr minns jag inte vart det låg eller vad det heter men jag tror att de förstår om du förklarar, tar inte alls lång tid att åka dit. Så sjuuuukt mycket shopping och stört billiga priser!! Shoppingen i Kata och Karon kan nämligen vara lite dyrare än i Ao Nang och lite svårare att pruta, så den här marknaden är verkligen bäst! Hoppas ni får det asbra :D kram

2012-09-27 @ 17:02:39
URL: http://mligustavsons.blogg.se
Postat av: EMELIE

Marknaden ligger i Phuket town! :) <3

2012-09-27 @ 17:20:58
URL: http://mligustavsons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0