Bråvalla 2013

Jag har faktiskt inte berättat någonting om Bråvalla egentligen...mera än att jag haft så jäkla svin kul!! Så tänkte skriva lite om alltihopa och vilka artister som var mina favvisar, so let's go!

Vi drog dit på onsdagen som ni vet. Då öppnade själva campingen medan festival området fick vänta till 12.00 på torsdagen. Egentligen var tanken att jag och Julia bara skulle sätta upp tältet och sedan stick tillbaka till Linköping och ha lite "pre-party" för Bråvalla hos Jonna. Men på grund av spårvagnsstrejken så blev allt så himla bökigt. Plus att vi var stående i bilkö en bra stund innan vi ens kom fram till parkeringen så när vi väl fått upp tältet korkade vi upp lite lätt där istället och taggade inför de kommande dagarna! Dock ville vi vara pigga inför torsdagen så vi gick faktiskt och la oss redan vid 12 tiden.

På torsdagen drog det igång på riktigt!! Jag, Julia, Marcus, Robin, Sebbe, VJ, Philip, Charlotte, Danny, Kenny, Jocke, Albin, Jannice & Fegge tillhörde vårat camp. Vi hade ett partytält i mitten och tälten runt omkring, aweesomeee. I och med vårat trevliga camp missade jag faktiskt endel av de band/artister som jag varit pepp på att se. Men vi hade det så jäkla trevligt...plus att vi såg stora scenen från vårat camp...så vi blev flera gånger sittandes vid campet istället

På torsdagen såg jag på Paramore och Macklemore & Ryan Lewis. Båda var såå jävla bra. Macklemore & Ryan Lewis är fan en av akterna som var bäst på hela FUCKING Bråvalla. Perfektion hela skiten!! Jag bara stod i publiken och log så jävla stort, åhhhhh vad bra det var. 4 oktober spelar dom på Annexet i Stockholm, tror jag ska dra dit och se dom igen. SÅ SJUKLIGT VÄRT!

Fredagen vaknade jag upp riktigt fräsch. Julia och jag spenderade i princip halva dagen i kö. Förskräckligt. Först till mobil laddning och sedan till duschar som vattnet tog slut i 200 gånger. Softa lite vid campet och sedan tillbaka och köa till plattning av hår. När vi väl var klara vid tre tiden var det bara att sätta igång och dricka...låg ju efter mot de andra på festivalen ;) Återigen missade jag några band jag egentligen tänkt se pga vårat trevliga camp, haha what so eveeerr. Bästa på fredagen var MASKINEN. Dock var publiken det SJUKASTE jag varit med om. Vart så jävla rädd och trodde helt ärligt någon skulle dö. Julia ramlade 3 gånger där inne. Slutade med att vi pressade oss ut för allt vi hade och fick stå på sidan. Hade nog blivit ihjäl trampad annars. Dampade lite först men när jag fått återhämta mig lite och njuta av bästa Maskinen var jag glad igen. SÅ STÖRT GRYMMA. Sveriges bästa!! Påväg tillbaka såg vi slutet av Armin van buuren, sjuuuukt!!! Han även med att se Green day en sväng innan det var dags för Maskinen. Såg även Albin Mayers på dagen som även det var FANTASTISKT!! Har säkert glömt något, man han ju med en hel del när man väl var där inne på festival området ;)

Lördagen vaknade jag upp otroligt bakfull hahaha. Varmt jävla tält, en blåsa som var nära att sprängas och 5 min till närmsta toalett. Men det var bara att släpa sig upp och uträtta sina behov sedan somnade jag i brassestolen under partytältet för jag pallade inte ligga i vårat svett tält. Kom igång igen vid två tiden när resten av gänger drog och tittade på Parkway drive. Då satt Charlotte och jag och drack i campet istället. Så när jag fått i mig lite mera var jag fit for fight igen. Höjdpunkterna på lördagen var helt klart NAUSE och Avicii. Ska försöka att inte låta bitter men jag vart lite besviken på Avicii. Jag hade nog lite fööör höga förväntningar. Givetvis var det coolt men Tim är lite tråkig (sorry not sorry). Han står mest där och pekar med fingrarna och pratar inte ett dugg med publiken. På något sätt blir alltihopa lite opersonligt. Men självklart är han fantstisk på det han gör och jag var såå lycklig som var där och det var OTROLIGT mäktigt. Men jag trodde nog det skulle vara ÄNNU mäktigare. Om ni frågar mig var Nause näst intill snäppet bättre. Närvarande och ett jävla drag! Ett fett minne för livet.

Nu har ni fått en halv bok med lite om Bråvalla. Det var så jävla lyckat alltihopa och jag skulle bara vilja göra om allt. Är jag inte på andra sidan jordklotet nästa år vid denna tid så kommer jag helt klart vara på Bråvalla, åtminstone om dom har lika AS GRYM lineup som iår!! TACK SOM FAN ALLIHOPA.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0