Joakim Berg

 
Alla vet ju vem Jockiboi är, inte sant?
Dök upp i tvrutan då för sisådär 3-4 år sedan när Kungarna av Tylösand kickade igång på 5:an.
Jag gick i 2:an på gymnasiet då kommer jag ihåg och jag var spikad vid tv:n varje vecka och ÄLSKADE programmet. Jag tyckte både Jockiboi och Nemo gjorde hela programmet. Levde efter yolo-mottot och var extremt underhållande (tyckte jag).
 
Efter programmet blev Jocke mera och mera spårad.
Han startade någon blogg där han gjorde dom mest sjuka sakerna.
Körde något han kallade för "Dagens runk" där han runkade framför alla sina läsare och "kom" på en massa olika sjuka saker. Efter ett tag tyckte jag (och många flera kan jag tänka mig) bara att Jocke var en sinnessjuk person. Utan några gränser alls och som verkade desperat över att få hänga kvar i "kändis-Sverige".
Han spårade mera och mera och verkade bara allmänt psykad. Jag förstod inte hur man kunde tycka han var skön och underhållande längre. Han hade passerat en gräns och var bara äcklig.
Så för något år sen började han släppa massa youtube videos.
I början gjorde han någon serie med Hanna Widerstedt som även hon var extremt psykad.
Hela serien kändes som ett stort lustigt skämt och ingen visste ens om deras påstådda relation ens var sann eller bara ännu ett PR-trick för att försöka få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Allt var bara konstigt.

Så i vintras/våras någon gång började han släppa en annan sorts videos.
Han släppte videos där han pratade om sig själv, Joakim Berg. Vem han var.
Jag trodde ärligt talat även att det var ett skämt i början. Typ ett sätt att försöka vinna förtroende hos folk.
Att människor skulle tycka synd om honom och han skulle få sympati. Men jag har ändrat mig.

Det ÄR synd om Joakim. Han har fan haft en skit uppväxt. Och när jag såg hans sista del i sin berättelse om sig själv igår grät jag. Blev så jävla berörd och han visade sig så sjukt sårbar och så extremt många bitar i pusslet om varför han har varit så spårad som han har föll på sin plats. Att han varit som han varit i tv och på internet är inte så lustigt när man får höra hans berättelse. Det är så jävla sorgligt. Men samtidigt blir jag så himla glad och rörd när han i slutet berättar om hur hans liv är nu, men hans egna lilla nyskapade familj med en flickvän som älskar honom och två fina hundar. Jag tycker ni borde ägna 24 minuter av era liv och se denna video om ni precis som mig tyckt/tycker Jockiboi är en idiot. Se istället vem Joakim Berg är. Trots all skit han gått igenom (finns del 1, del 2, del 3 på yt också om ni undrar vad han gått igenom) går han ändå stark ur detta. För på det sättet som han berättar om sig själv och visar sig så sårbar är väldigt starkt.
 
Jag önskar honom i alla fall all min lycka.
Och jag är glad för hans skull att han hittat en fin tjej och förhoppningsvis kan bygga upp ett tryggt liv med henne. Hitta tryggheten och få den uppmärkshet som han aldrig haft tidigare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0