7 januari 2014

Vad konstigt det känns att skriva rubriken nu för tiden när det är 2014, fingrarna vill liksom skriva 2013 fortfarande.
Idag var jag tillbaka på jobbet. Riktigt segt var det imorse och hade ingen lust alls. Men tanken på Australien gör mig lite mera taggad att kämpa på. Och när jag väl är på plats trivs man ju som fisken i vattnet. Var givetvis skitkul att träffa mina arbetskamrater igen med efter 2 veckor. Vi har städat alla matsalar kliniskt idag. Skrubbat, dammat, moppat, dammsugit, putsat osv. På torsdag när vi öppnar lunchen ska det vara skinande rent! Jag är dock ledig nu i två dagar igen och funderar redan på vad jag ska hitta på. Nu när jag haft häcken full de senaste veckorna och gjort massa roliga saker blir jag rastlös DIREKT när jag inte har någonting att göra. Kryper i kroppen på mig. Men kan säkert ragga upp någon kompis att hitta på något med :)
 
Idag när jag slutat vid 3 åkte jag och storhandlade och sedan direkt hem till Värna. Packade upp all mat och sedan stack jag ut och sprang. Kände att jag behövde röra på mig lite efter förra veckan. Pizza, hamburgare, sprit, chips, godis osv. Blä kräks när jag tänker på det. Men det var skönt att springa lite även om de bara blev 3km. Behövde rensa mitt huvud lite, mycket som snurrar där uppe just nu. Händer mycket på en gång. Så nu har jag hoppat ut ur duschen och ska gå ner och laga korvstroganoff med ris. Är galeeeet hungrig så ska sluta tjata!
 
Här kan ni höra på min favvolåt nu. Hörde den på radion när jag satt i bilen upp till Kläppen ensam i torsdag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0