gamla goa tider

gud det är alltid lika roligt att hitta gamla saker som man skrev för flera år sedan när man var liten. jag hittade en sida från förra året på engelskan som jag antar att fia och jag har klottrat ner, haha. då fick ja för mig att titta i skåpet bland alla gamla skol grejer från 4-5-6:an kanske, haha! har scanat in dom i datorn nu så tänkte lägga upp dom. även en sida från min dagbok som jag skrev i 4:an eller 5:an. ni förstår en jul, tror de var den jag var 10 år på fick jag och vickan min kusin en nasse dagbok av min äldre kusin johan. och under ett helt år var jag jätte aktiv och skrev nästan varje dag i denna bok, så det är kanon kul att läsa nu i efter hand. jag fick den julen när jag var 10 år och slutade skriva julen jag var 11, haha! så sjukt rolig man va när man var liten. på en sida minns jag att det står "jag frågade mamma nyss om jag får använda string, och det fick jag..jippi!!" hhaha. kommer iaf en sida från denna nasse dagbok, dock inte stringsidan. 
fick lust att kolla på lite bilder från barndomen med och sakna tiden då man var liten...så kommer lite bilder från det. måste ju tillägga att johan och vickan (mina kusiner) är med på minst lika många bilder i våra fotoalbum som bara fredrik och jag. jag min bror och våra kusiner johan och vickan har bokstavligen växt upp tillsammans. dom har varit som våra extra syskon och det är dom ju nästan eftersom dom är våra kusiner :) nu kommer mina bilder jag scanat in...

pappret som sofia och jag måste gjort för sisådär ett år sen?
vi kallade honom anna pågrund av ngn ganska rolig anledning som jag inte kommer på nu...
tror det var ngt med att ngn hade trott att han var hans mamma elr liknande (hon heter anna)
 

ja min älskade nasse dagbok som jag älskade över allt annat de där året :)
jag hade fobi för kräksjukan när jag var i den där åldern...det förklarar varför
jag skrev om det där med idas syster hanna. jag fick panik om någon fick mag-
sjukan i min närhet och om jag själv mådde illa skakade jag och var helt kallsvettig
för jag var så rädd, värsta fobin. tack gode gud för jag är av med den nu


Ifrån en skrivbok i 5:an...
det står ngt i stil med; "nu dör en pojke. Ibland är det bra för annars skulle
planeten bli överfull" hahaha



haha ett räknehäfte från 5:an när jag agnes helena (som jag minns som starkast)
var värsta fjortisaktiga och uppkäftiga. "kjam, puzz, jozzan, i lav ju" tider hade vi då
det står såna saker på hela räknehäftet, syns kanske dåligt, haha








nu till barndomsbilder...


jag och min älskade kusin victoria på mamma och pappas brölopp 1998!
mormor hade sytt klänningar åt oss :)

jag och fredrik rider på stjärn, våran älskade häst vi fick när jag var 6 år. vi vart
tvugna att ta bort honom och våran andra häst cindy 2007 för stjärn var gamal och mådde
inte bra och cindy var skadad och halvt blind. sjukt jobbigt och jag saknar min stjärna sjukt fortfarande
och mammas prinsessa är minst lika saknad med... usch nu blir jag ledsen :(


här är en bild på cindy också, jag saknar dig... :(



fredrik mamma och jag badar i polen i kaggebo, kaggebo är sommar,
det har det alltid varit ända sedan första dagen här på jorden.

jag tror det är farmors födelsedag för x antak år sen.
johan vickan jag och våran syssling ida på bilden.
fredrik och våran andra syssling elin fattas, haha.
ida och elin våra sysslingar umgicks vi också mycket med när vi var små
men har tyvärr inte mycket kontakt längre...träffade ida i våras hos johan och vickan
när deras föräldrar fyllde år och det var skit skoj, hade minst lika roligt som för
10 år sen, även om ida och johan var lite onyktra denna gång, haha :)




nu har jag lagt upp allt från barndomen, haha!
önskar jag vore liten igen ibland asså...
men nu ska jag gå och borsta tänderna sen är det sängen, godnatt!!
chiiiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0