hemmaplan igen

nu sitter jag hemma åter igen efter ett par timmar hos macke. skönt att en ny måndag återigen är avklarad. idag fick jag mitt besked som jag egentligen inte är så himla chockad över, för jag har ju hela tiden haft detta i bakhuvudet och anat att det faktist var så illa med mitt knä som jag nu kan säga att det är. jonas, min läkare som jag var hos för ngn månad sen ringde mig för att berätta att han kollat på röntgen bilderna och mitt främre korsband i knät är av som jag plus alla runt omkring mig troligen redan hade förutspott. men nu släktes iallafall det lilla hoppet som jag hade om att det inte skulle vara det, men antar att jag inte kan göra så mycket mera än att bita ihop och va gla' . så nästa måndag ska jag till helena min sjukgymnast igen och få information om hur jag ska rehab träna mitt knä nu och sedan ska jonas fixa så jag får ett åter besök på linköpings sjukhus och få diskutera operation. usch, det skrämer mej nästan mest. men måste ju göra det om jag ska fortsätta spela fotboll som är bland det bästa som jag vet...
nog pratat om det eländet. antar att jag bara får vänta och se vad tiden har att ge.

sen till ett annat problem som har framstått och jag blir så galet stressad av att tänka på det. Praktiken v.45-49. jag vet att det är typ 2 månader kvar och när man tänker så känns det skit långt, men om man tänker i veckor känns det jätte lite! JAG VET INTE VART JAG VILL/SKA VARA? okej, hotell lockar väldigt mycket. men problemet är att jag hade gärna varit i åtvid för jag hatar dom där ca. 1 timmes resorna in till stan varje dag. men finns det något vettigt hotell i åtvid som lockar mig ditåt? nej. så antar att jag kanske måste tvinga mig själv på den dära långa buss resan iaf. egentligen hällre det än att vara på ett ställe där jag inte trivs alls, det handlar ju om 4 veckor. ska nog tänka lite till, men kommer det inte upp något annat ska jag börja höra med olika hotell inne i linköping. jag ger mig själv betänke tid tills nästa vecka.

sen har vi det dära med min lilla "nyttighets överenskommelse med mej själv" med...
den här dagen har gått bra måste jag säga, inget godis eller liknande, dock ett nudel paket. men det finns värre.
men måste erkänna att godis automaten ute i arbetslag F lockade fett när jessica och jag var där idag, men jag stod emot. det dära med belöning som vi snacka om igår skiter vi i, för belöningen blir ju att jag kanske tappar ett par kilo senare. det måste ju vara den bästa belöningen man kan få. ingen annan slags belöning känns bra, liksom godis funkar ju absolut inte och inte ngn annan mat. svårt tycker jag så kom fram till att resultatet på min "nyttighets överenskommelse med mig själv" är bästa belöningen man kan få.

nu ska jag gå ner och äta mat som mamma lagat...tror faktist hon har gjort ngt nyttigt för mig :)
sen ska jag mysa ner mig i sängen och titta på tv och ladda inför den långa morgon dagen.
PUSS






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0