Hiss/Diss


Idag tänker jag hissa julen. För mig som är uppvuxen med en trygg, fin, underbar jul alla år jag funnits på denna jord så betyder den så himla mycket. Stämningen att få & ge bort julklappar, all maten, pyntet, att få ha tid med släkten. Jag bara älskar den! Utan tvekan den bästa högtiden. Snart är den här igen, men jag har en känsla att denna jul kanske kommer bli utan lika mycket jul känslor jag brukar ha. Av den anledningen att jag åker till Thailand och kommer hem dagen innnan julafton. Men tänker inte klaga. Sen tror ja dom kommer ha mycket julpynt där nere. Jag får ta med mig en påse lussebullar ner. Sen äta ihjäl mig på julafton hos Farmor & farfar ♥


Idag tänker jag dissa all reklam som är överallt. Asså jag bryter ihop. Speciellt när de gäller TV. På helgerna när man kollar på tex Idol är det ju fan reklam en kvart. Jag blir galen! Jag bryr mig ändå inte om de som visas på reklamen. Sen nu när man ska titta på Kanal5 play tex, då är det också massa reklam nu. Det var de ju aldrig förr? Inte så mycket iaf. Blir så jävla sur. Sen har dom börjat på youtube också. Liksom vafan? Och det där programet Videofy me vill jag bara spy på. Orkar inte ens kolla på videos som är upplagda med det längre knappt. Förstår att folk bara vill tjäna pengar, de är ju de ända som man bryr sig om nu för tiden. Pengar pengar pengar. Men jag avskyr denna reklam. Som min bror sa härromdagen "Ibland håller jag för öronen och blunda när de är reklam bara för jag inte vill se och höra skiten så dom som gör reklam ska tjäna pengar på mig" Bort med reklamen, eller minska den iaf!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0