SD SD och åter SD

Asså denna Sverigedemokrat hysteri som tagit plats i vårat land. Jag vågar knappt uttala mig, för jag vill inte bli anklagad för det ena och det andra eller skapa en jäkla debatt. Är inte speciellt insatt i deras politik. Känns som man får dubbla budskap. Varannan person säger att dom är rasister och vill kasta ut varenda invandrare och andra hälften säger att dom bara vill minska invandringen och sätta en gräns. Om alternativ 2 stämmer så tycker jag inte det är så himla hemskt som alla målat upp det som. Jag tycker att invandringen på sätt och vis gått över styr. Det är min åsikt. Men jag har ingenting emot personer från andra länder eller andra kulturer. Men Sverige måste klara av att ta hand om de invandrare som de släpper in. Det känns inte som att vi alltid gör det. Men som sagt, är inte speciellt insatt för hur det än ligger till tycker jag att SD saknar politik som skulle klara av att styra ett helt land.

Däremot har vi faktiskt demokrati i Sverige och om SD klarat av att få så mycket röster att de nästan tagit sig in i alla kommuners kommunfulläktige plus riksdagen så fattar jag inte varför alla hetsar så mycket. Vi måste ju gilla läget. SD kommer ändå inte att försvinna ur riksdagen bara för alla hetsar. Väljer någon att rösta på Sverige demokraterna får vi väl låta dom ha den åsikten dom har och lägga sin röst på det partiet. Om SD nu skulle vara ett rasistiskt pari som vill ha ut alla invandrare i hela Sverige kommer dom ändå inte lyckas med det. Dom måste ändå alltid rösta om ett beslut osv osv.

Men kom ihåg jag säger inte att jag stödjer SD. Min röst gick till Moderaterna i valet utan tvekan.


Att stoppa rasismen håller jag med om MYCKET(!)

Kommentarer
Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-09-21 @ 19:43:13
URL: http://www.metrobloggen.se/amis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0