24 december - Julafton

Godmorgon i alla stugor (eller lägenheter eller vad ni nu bor i) . Jag är vaken redan, men är glad att jag ändå fick sova till kvart över sju. Har ätit en liten skinkmacka bara för jag va så himla hungrig och nu ligger jag här och slöar. Ska se om de är nått bra och juligt barn program på tv medan jag väntar på att övriga familjen vaknar tänkte jag!

Hur firar ni eran julafton? Vi har en sten hård tradition som vi aldrig släpper, haha! Nu på morgonen får jag alltid paket i strumpan (ända tills iår har de typ stått "från tomten" på för jag har velat att de ska vara som de alltid varit ända sen vi var mini) just nu har jag fått två paket, ska öppna dom snart! Sen äter familjen frukost och så brukar vi köra paket utdelning med varandra, eller jag och Fredrik ger julklapparna vi köpt till varandra och till mamma och pappa. Så öppnar vi sånt som vi fått av grannar och vänner också. Jätte mysigt! Sen kommer mina kusiner till min farmor och farfar som bor granne med oss. Sen vid tolv-ett äter vi julbord där alla tillsammans. Sen blir de Kalle Anka vid tre, sen brukar vi göra oss iordning lite finare inför kvällen och sen äter vi gröt vid klockan sex där och till slut har vi julklapps utdelning. Minns inte att jag någonsin har firat jul på nått annat sätt och de vill jag inte göra heller så länge min farmor och farfar är i livet ♥

God jul kära vänner, hoppas ni får en härlig dag med massa paket, mat och kärlek av era nära och kära!



En mindre julig bild...jag fotar "Dagens bild" på Macke & Victor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0