26 december - Annandag jul

Godmorgon! Asså jag får ryck av denna jetlagg. Vaknade för en timme sen och har verkligen försökt somna om men det går inte. Kan den försvinna nu tack! Blääk. Så jobbigt att bli dödstrött klockan sju på kvällen och knappt kunna ha ögonen öppna, minns inte att de va såhär jäkligt förra året? Men men.

Igår hade jag en jätte bra dag i Sörping, vi åt mormors underbara mat enligt tradition...det är grönkåls soppa med ägg och cream fraiche och sen är det kalkon, hasselbackspotatis, massa goda grönsaker och frukter, kantarellsås och gele, helt underbart! Helt klart en höjdpunkt på året. Fick ännu mera fina julklappar, mycket bra dag! Har haft en kalas jul igen med massa fina paket, är jätte nöjd som alltid! Idag vet ja inte riktigt vad jag ska göra, ta de lugnt och hänga med kussarna innan dom åker hem som jag TROR dom ska göra idag! Ska packa upp alla julklappar och fixa lite med min nya fina bil. För sen kommer nog de kommande dagarna gå i ett! Mellandagsrea som jag ska handla på, träffa lite vänner och sen ska vi dra upp till Trysil någon dag i veckan men jag har ingen aning om när än. Macke och dom skulle åkt imorn men Macke har blivit skiiiit dåligt och troligtvis fått camphylobakter (stavning?) som kan finnas i rå kyckling. Han vart dålig på planet hem i torsdags och sen har de bara blivit värre. Vi ska iallafall fira nyår där uppe som de ser ut nu om inte Macke blir ännu dåligare och inte kan åka, men de tror jag? Sen stannar vi nog en vecka och passar på att ha lite skidsemester också! Ska bli kul och jag hoppas Marcus blir bättre.

Men nu ska jag dra och fixa lite frukost, sen ska jag sätta på en film och bädda ner mig i soffan! Kommer nog lite bilder på min fina bil sen, hihi :)



Hm....undra vem de kan vara som var tomten på julafton??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0