Nostalgi



Vart några bilder ute i solen! Men min kamera hade skit lite batteri och så var de så svinigt kallt, så jag var inte ute jätte länge. Gick genom våran skog vi har bakom vårat hus, jag, min kusin Vickan & sen min bror Fredrik lekte alltid i den när vi var små, finns så sjukt mycket minnen där ifrån. Den var verkligen perfekt för oss barn att leka i för de gick inte att gå vilse. Vi kunde hålla till i den en hel dag och springa rakt igenom den åt alla möjliga håll. Vi lekte alltid en speciell lek och varje gång vi slutade så började vi om från början igen nästa gång. De var något i stil med att vi hade elaka föräldrar som låste in oss och inte gav oss mat osv så vi rymde och bosatte oss ensamma i ett hus i skogen (huset var på ett litet berg som vi alltid kallat "Lek berget" och våra föräldrars hus låg längre in i skogen och de va också ett berg som vi alltid kallat "Sjörövar berget") där hände de massa lustiga grejer och vi fightades och red genom skogen på våra lossas hästar och fantasin flöda. Tyvärr har pappa huggit ner i stort sätt hela den skogen nu så de är bara ett ända stort kalhygge, skit tråkigt tycker jag! Så idag när jag gick rakt över de och tillbaka till huset när min kamera dött var de verkligen som att jag var någon annan stans. De stämmer verkligen inte överrens med hur de såg ut förr. De var en sån mysig skog! Jag blev tvungen att gå upp till "Sjörövar berget" som nu mera ligger helt öppet på kalhygget och titta om några av alla våra tusentals fantasi saker fanns kvar och jag hittade EN som jag verkligen kommer ihåg. De var en sten som jag hittade som jag lossades var min dator, jag var så himla stolt över den stenen! Asså verkligen nostalgi. Önskar jag kunde få bli barn igen ibland och leka alla dessa roliga lekar, man hade ju så sjukt kul förr! Gud så mycket olika roligalekar vi haft för oss, jag brorsan och våra kusiner Johan & Vickan. Varje lov och i stort sätt varje helg under barndomen var dom här och fantasin bara flöda! Tror jag kommer vara otrolig tacksam att jag väst upp här ute på landet när jag blir vuxen. De har verkligen varit toppen! Alla barn borde få ha den möjligheten :)

Kommentarer
Postat av: deniseholmsten

snygg och höstig bild!!! :) puss

2011-10-20 @ 21:32:15
URL: http://deniseholmsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0