Livet är en gåva

Vet inte varför men för ett par år sedan var det en massa uppståndelse kring en tjej som hette Therese som hade blivit mördad av ett ex (om jag inte minns fel) som blivit "tvingad" av sin nya flickvän. Dom var bara 15 respektive 16 år och denna tragedi grep verkligen mig. Minns att jag köpte varje tidning som handlade om detta fall och följde det in i minsta detalj. Kom även i kontakt med en blogg som Theres vänner gjorde till minne av henne efter denna tragiska händelse. Än idag...cirka 3 år senare brukar jag titta in på denna bloggen. Den får mig att komma ihåg och tänka på hur värdefullt livet är och hur snabbt någon man står nära, eller än själv faktiskt kan försvinna. Döden är det jag är mest rädd för i hela världen och jag asvskyr när jag har nätter och kvällar då jag kan ligga och tänka "jag lever enbart dessa år med min familj och vänner sen kommer jag aldrig mera få träffa dom" är det någon som känner igen sig? Slutar oftast med att jag ligger och illtjuter i sängen. Hemskt är det. Hatar döden. Man måste ta vara på varje minut. Inte bekymra dig över små saker och tycka synd om sig själv pågrund av skit saker. Var glada så länge ni är friska och alla människor i eran omgivning mår bra. Så länge ni slipper bli av med en bästavän på ett bedrövligt sätt eller så länge ni har en fin familj omkring er. Lägg små problemen åt sidan och fokusera på det positiva i era liv. För jag vet att de flesta av dom människor jag känner har väldigt mycket bra och fina saker i sina liv. Ni vet aldrig hur länge ni kommer ha det, så ta vara på varandra ♥
 
Här har ni Therese Johansson Rojos minnesblogg om någon precis som jag vill gå in och läsa om hennes bästavänners sorg och saknad av sin bästavän. Det är riktigt jobbigt ibland och jag gråter ofta när jag går in där. Men det är fint och jag lovar att ni kommer få er en tankeställare. Kan inte ens föreställa mig smärtan att förlora sin bästavän. Och på ett så fruktansvärt sätt....av en jämnårig gammalpojkvän med en svartsjuk flickvän. Jag har ingen aning om vad dessa personer fick för straff. Säkerligen alldeles för kort eftersom Sveriges rättsystem är helt stört. Hur skulle man som anhörig till denna tjej känna inför dessa personer som gjort så mot sin bästavän/dotter? Tagit hennes liv pågrund av svartsjuka. Vilket totalt jävla hat. Kan inte ens föreställa mig hatet jag skulle känna. Fyfan.
 
RIP ♥
 
www.minneavtherese.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0