Paradise

 
Helvete rent ut sagt...saknar Thailand något fruktansvärt idag. Senaste två åren har jag haft Thailand att räkna ner och längta till vilket har gjort så jag fått massa energi. Även att oktober och november mörkret legat över sverige och regnet stått som spön i backen. Men nu, med tanken i bakhuvudet att man inte ska ha det att se fram emot i höst ger mig ÅNGEST. Känns skit att inte ha något sånt att se fram. Känns skit att jag inte ska få åka dit iår. Eller vaddå få...klart som fan jag får. Men det är ju inte heller bara och dra. Sticka och skita i allt. Även om det vore skönt. Skulle även vilja se något nytt, men Thailand kommer alltid vara så jävla perfekt. Allt är perfekt där! Jag fattar verkligen varför människor återkommer dit år efter år. Det är nog svårt att hitta något som slår Thailand. Det må finnas flera fina ställen och paradisplatser, det är jag övertygad om. Men en plats där allt är så fruktansvärt billigt att ni inte kan ana, där maten är fantastisk (iallafall om man gillar thaimat som jag, BÄSTA) dock finns det ju även annan mat, men thaimaten är det bästa självfallet...man är ju ändå i thailand, människorna är urgulliga och värmen är fantastisk. Allt i ett paket ihop med paradisöar och stränder.....paketet heter THAILAND! Haha åh får damp...
 
Har suttit och tittat på resor ikväll, vill iväg i höst en vecka eller något. Försöker hitta resmål någon annan stans än Thailand, men ändå hela tiden när jag sitter och tittar på resor så kommer jag på mig själv att jag hamnat på en charter till Phuket tex. Kan någon tipsa mig om något NÄSTAN lika bra som Thailand? Gärna inte typ Kanarieöarna eller sånt mainstream (säger hon som älskar thailand...hm haha) Men något bra? Gärna inte typ borta vid Nya zeeland heller. Tittade på Oman förut...någon som varit där??? Såg fint ut, men det är ju arabiskt och dom är ju så konstiga med sina kulturer (no offence) Ge mig tips och gärna på ressidor! Eller resmål som funkar i Oktober/November? Puss på er!
 

Kommentarer
Postat av: EMELIE

Maldiverna är jättefint tror jag!! Lite Thailand-stuk på det har jag hört, fast mycket mindre turister..dock tror jag att det är rätt dyrt att åka dit!! jag saknar med thailand! :( kram<3

2012-07-12 @ 22:24:12
URL: http://mligustavsons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0