DITT BIDRAG RÄKNAS.

Jag tror inte vi riktigt förstår hur stor förödelsen i Filippinerna är efter tyfonen som dragit in över landet förra veckan.
Jag är helt knäckt och skäms över hur vi är i Sverige. Att vi ens kan ha mage till att klaga, vi har det så in i helvete bra och alla borde försöka öppna sina ögon, se sig omkring och inse hur extremt bra vi har det. Vi är så bortskämda att man blir mörkrädd.
 
Vi gnäller över våra "förödelser" när vi haft storm här med vindstyrkor som mäts upp till 30m/s. Vilket oftast innebär att vi blivit av med elen, kanske några timmar, kanske några dagar. Men vad fan spelar det för roll egentligen? Vi kanske inte kan sätta på tvn, visst. Vi kanske inte kan platta håret på morgonen innan skolan/jobbet. Vi kanske inte kan sitta vid datorn och läsa alla modebloggar om vad som är inne just nu och vart man kan köpa den där ursnygga kappan som den där snygga bloggerskan har på ett av sina foton...men vad fan spelar det för roll? Vårat hus står kvar. Våra familjer mår fint. Ingen i våran närhet har knappt ens fått ett skrubbsår. Kanske har en av dynorna som ska ligga i utemöblerna blåst ut på gräsmattan, kanske har några grenar blåst av från trädet bredvid huset och kanske om vi har otur har ETT träd ramlat över vägen som du måste ta för att komma till skolan/jobbet. Vi är knäckta och tycker att det är förskräckligt.
 
I Filippinerna har en tyfon dragit in med vindstyrkor som uppmäts till ÖVER 100m/s. MINST 10 000 personer har dött. Över 800 000 människor har FÖRLORAT SINA HEM. ÖVER 1,4 miljoner barn är i behov av aktut hjälp då de förlorat familjen, skadats och står ensamma utan bostad. Där kan vi snacka förskräckligt och förödelse.
 
Jag tycker att alla ni som klickat er in här på min blogg kan bidra med 100:- till alla drabbade. 100:- är ingenting för oss om ni tänker efter. Vad kan betyda så mycket att köpa så man inte kan ge ett bidrag och hjälpa till att RÄDDA LIV. Är det den där spriten som ska drickas på helgens fest? Dom där drinkarna på krogen? Den där snygga tröjan på stan? Den där goda salladen på det mysiga cafét? Öppna ögonen, tänk efter och  inse att det inte är värt någonting om man kan rädda människors liv. Ditt bidrag gör skillnad. Och ju flera vi blir dessto mera kan vi göra. Tillsammans. Så skit inte bara i detta nu. Alla drabbade i Filippinerna är våra medmänniskor. Tänk om det varit vi som var drabbade..
 
"Det jag vill att andra ska göra för mig ska jag också göra för dom"
Den Gyllene regeln, om ni fick lära er den i förskolan precis som mig?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0