Jävla sjukt

Ibland funderar jag på hur detta landet fungerar. Systemet är så jävla sjukt. Allt ska vara så bra här och yadayada. Men vet ni vad, att så är det inte. Skenet bedrar. Har ni läst om Abrahim Jabathe? En kille som snart ska fylla 18 år. Som föddes i Liberia men bodde bara där 6 månader av sitt liv innan han flyttade till sin mormor i ett annat land och efter 11,5 år där fick komma till Sverige som 12 år. Han bor hos en fosterfamilj i Hultsfred, har bra betyg, duktig på fotboll, har inte varit i något trubbel med polisen utan är en skötsam och ambitiös ung kille med drömmar. Nu ska han utvisas. Till ett land där han bott i 6 månader som bebis. Utan några släktingar att tas emot av, helt ensam till ett land som jag misstänker han tycker är lika främmande som för dig och mig. Kan ni tänka er in i hans situation? Hur förtvivlad han måste vara. Det gör så jävla ont i mig att tänka mig in i den situationen. Jag vill bara göra någonting. Jag vill bara påverka detta!! Låta honom få stanna. Medan det finns såna som gruppvåldtar i vårat land, väljer man att skicka hem Abrahim, som inte gjort oss något ont överhuvudtaget. Ibland kan man fan inte bara läsa efter den där förbannade lagboken. Man måste vara mänsklig. Man måste gå in i olika situationer och se ifrån ett annat perspektiv. Vad som är realistiskt och vad som inte är det. Detta upprör mig så mycket, men jag vet inte vad jag ska göra för att hjälpa. Idioti på högnivå. Jag hoppas innerligt detta beslut ändras. Annars ska jag hjälpa till att gömma Abrahim här i Sverige. Inte klokt någonstans.
 
SNÄLLA, kan ni alla som läser min blogg lägga 1 minut på att gå in här http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8105 och skriva på erat namn. Att Abrahim skulle utvisas är HELT fel. Tänk er in i hans situation. Jag ber er att göra detta. Ni hade velat ha all hjälp ni kunnat få om vi varit i hans situation.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0