Svennelivet

Nu har jag varit hemma ett par dagar och har nog börjat landa lite i svennelivet. Givetvis har man känt någon form av miljökontrast senaste dagarna. Man har ju trots allt bott på andra sidan jorden i lite mera än ett halvår. Men jag hade nog ändå trott att kontrasten skulle bli större. Allt känns ändå så naturligt och inte alls som jag varit iväg så länge. Dock är det småsaker som jag reagerat på. Tillexempel lägger jag mig gärna på vänstersidan när jag ska köra ut på vägen. Får påminna mig själv hela tiden. Plus att det är så ljust här på kvällarna så länge. I Sydney blir det mörkt runt 18-tiden. Det känns så galet att det är ljust till 21-22. Dock underbart skönt!

Jag har hunnit med att träffa en hel del kompisar senaste dagarna sen spanat in mammas nya lya. Hon har flyttat till Linköping under detta halvår som jag varit borta. En supermysig lägenhet i Tannefors har hon fått beslag på. Jättebra tycker jag. Idag har jag haft lite släktkalas här hemma med smörgåstårta och prinsesstårta, väldigt kul att träffa alla igen! 

Annars drar livet igång på allvar igen imorgon. Första jobbpasset på villan efter ett halvår och det känns helt underbart. Jag har verkligen längtat efter att få springa i dom lokalerna och göra det jag tycker är kul. Ser verkligen fram emot att komma in i vardagslivet igen! Annars får vi se vad som händer hädanefter. Flytta till lägenhet står som prio ett och jag har eventuellt två lägenheter på g i Linköping just nu. Ni får hålla tummarna! 

Hade fint ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0