Saturday

Vilken jäkla natt jag hade inatt, pjuh! Vaknade vid 3 tiden av att jag tyckte jag hörde något konstigt ljud. Jag tänkte direkt "fan, nu har jag möss på rummet igen". Det har hänt ett par gånger förr och det är så jäkla vidrigt. Jag blir helt panikslagen varje gång jag hör något ljud jag ej vet vad det är och även inatt blev jag det. Flög upp ur sängen helt yrvaken och tände alla lampor och sen satt jag i sängen ett bra tag men då var det knäpptyst igen. Så jag släkte och tänkte att det kanske bara var att dom sprang på vinden eller i väggen för det gör dom ganska ofta och det bryr jag mig inte så mycket om, så länge dom inte är PÅ mitt rum är det ok. Men i alla fall, skulle försöka somna om men hann bara släcka så började raffsa vid sängen igen. Då insåg jag att det var någonting I min byrå som står precis vid min säng. Använder min byrå som sängbord. Fick i alla fall panik så jag fick gå och väcka pappa mitt i natten för jag vågade verkligen inte öppna min byrå. Så fort pappa öppnade så flög det ut en liten musjävel. USCH! Kunde fan inte sova efter, låg på helspänn och lyssnade efter minsta lilla ljud.
 
Idag har jag jobbat en sväng mitt på dagen. Slutade vid 15.30 hugget då åkte jag och handlade och nu är jag hemma. Fick städryck när jag kom hem så jag dammsög köket, mitt rum osv och plockade iordning. Nu står hemgjord pizza i ugnen och jag har öppnat en flaska vin. Riktigt skönt lördagshäng med pappa blir det ikväll. Imorgon ska jag jobba igen och efter det blir de nog julmarknad med Viktoria på Ekenäs slott, MYSIGT!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0