Miljökrock?

När jag ser alla mina Australien relaterade sidor/vänner på Facebook där alla skriver att sommaren är påväg dit så längtar jag tillbaka så jag spricker. Det känns så sjukt avlägset just nu att man faktiskt har bott 100m från stranden och att man vandrat omkring på andra sidan jorden för några månader sen. Just nu känns det nästan som att det aldrig ens har hänt. Väldigt märklig känsla! Man faller tillbaka in i vardagen riktigt snabbt. Jag ska vara ärlig och säga att jag känt mig så jäkla konstig enda sen när jag kom hem i augusti. Har varit som en tomhet i mig som gjort att jag känt mig deppig och ledsen. Jag har liksom inte kunnat hitta ljuset i vardagen utan snarare bara känt mig tom. Första veckan var underbar här hemma men sedan kom man in i det normala igen och jag började känna mig sådär lustig. Det är först nu som jag känner igen mig själv igen och inte alls är sådär deppig. Jag tror det vände lite förra veckan när vi fick våran lägenhet. Äntligen något stort och efterlängtat som händer! Man kanske har mått sådär konstigt bara för man blir van att leva i en "dröm". Där man mest kan lalla runt, sola, bada, festa och umgås med kompisar utan några hinder så när jag då kom hem och behövde strukturera upp mitt liv med jobb och för att hinna allt jag ville så kändes allt bara jobbigt. Även om jag jobbade i Australien med så levde man ändå i ett annat land med annan kultur och miljö. Klart det blir en liten krock på den fronten när man flyttat hem igen! Men jag känner att jag får mersmak av resandet ju mera dagarna går. Just när jag kom hem var jag inte sugen men jag längtar efter att se nya vyer mer och mer. Dock får det nog vänta något år och då ska jag inte åka bort lika länge, men backpacka i Thailand/Asien och 1 månad eller 2 i USA skulle jag så gärna vilja hinna med. Tur man är ung :)

Nog tjatat om det. Jag har precis vaknat och ska äta frukost och ge mig ner på stan en vända. Efter det får vi se vad jag ska hitta på idag. Gym eller löpning står på schemat iaf men det är nog de enda! Imorgon jobbar jag frukost-lunch och på lördagmorgon åker jag och mamma till Uppsala för att hälsa på min kusin Hanna och lilla Elvin ❤️ 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0