Äntligen har jag bestämt mig.

Tjo!
 
Jag ligger i mörkret i mitt rum och lyssnar på milky chance, perfekt avslut på en bra dag. Har varit på villan och jobbat mellan 11-20. Kom hem runt 21 och då blev de lite snack med viktoria och sen en sväng i duschen och här ligger jag nu.
 
Idag har jag bestämt mig för att söka till högskola, jag bara bestämde mig idag på jobbet huxflux. Jag har velat så galet mycket.. Osäker på vad jag ska söka och om det kommer vara rätt för mig, har liksom haft svårt att få fingrarna ur rumpan. Men nu är det slut på velandet! Känns så skönt att ha tagit ett beslut och jag känner mig riktigt taggad. Sen vet man ju aldrig om man blir antagen, men att göra en anmälan och försöka kan jag ju inte förlora något på. Kommer jag inte in till hösten får jag testa igen om ett år. Och då ska jag se till att ha gjort högskoleprovet. Men nu testar jag att söka på enbart betygen! Jag kommer söka Förskollärare utbildningen på Linköpings universitet. Skulle jag bli antagen är det på Campus i Norrköping jag kommer hänga i höst, men det kan vi ju ta då. Känner mig riktigt pluggtaggad! Jag har länge känt att jag bara står och trampar på samma ställe. Restaurang branschen är kul men det är mycket tungt slit, massor obekväm arbetstid med helger och kvällar och dåligt betalt. Om jag ska kolla framåt är det inte hur jag vill jobba i framtiden när man ska skaffa familj. Då vill jag ha något mera stabilt. Förskollärare tilltalar mig. Jag trivs bland barnen och har tyckt det har varit superkul när jag vickat på förskola, det finns massor med jobb när man är färdig, och det är bra arbetstider. Ni får helt enkelt hålla tummarna för mig! Vore ju fantastiskt om man kom in och kunde börja plugga till hösten 2015! Slipper man vara allt för gammal när man är klar ;)

Men nu ska jag sluta tjata här. Men blev så peppad på livet när jag väl tog beslutet idag. Fattar inte varför jag haft så svårt att få fingrarna ur ändan! Söka kan man ju alltid göra, jag har ju allt att vinna och inget att förlora.
 
Får se om Thea ringer tidigt imorgonbitti och jag får hoppa in för henne på villan och köra frukost-lunch! Ha det fint!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0