8 oktober

Hejsan!

Dags för några rader igen tänkte jag. Det är torsdag idag och den här veckan har gått så himla snabbt. Jag har haft VFU (praktik enklare förklarat) hela den här veckan. Så himla mysigt! Jag är placerad på en förskola i Norrköping med ett gäng underbara 3-åringar. Känns riktigt tråkigt att lämna dom imorgon.. Man fastnar så snabbt för dessa gulliga ungar! Men vilken verksamhet jag är på i övrigt. Fantastiska pedagoger och vilket otroligt engagemang. Hela veckan har det stått något på schemat.. husfest med massa olika stationer ute på gården i tisdags och min handledare hade klätt ut sig till Pippi, barnens ögon bara gnistrade av glädje. Igår hade vi tema sagor där barnen läst olika sagor och fick måla hur dom uppfattade att man såg ut när man var arg. Idag åkte vi buss till en lekplats och barnen fick leka fritt på allt roligt som fanns. Sen har jag haft en uppgift i veckan att utföra.. Skulle styra ihop en pedagogisk aktivitet så jag passade på att leka en lek med barnen på gräset innan vi åkte tillbaka till förskolan idag. Nu har jag bara morgondagen kvar och då står planering för nästa veckan på schemat och jag ska få vara med på det för att se hur det går till. Ska bli intressant. Slutar förövrigt redan vid 13.00 med vilket känns superskönt efter en intensiv vecka med mycket intryck.
 
Annars rullar livet på. Vi fick tillbaka resultatet på en av våra första skrivinlämningar i förra veckan. 40% fick U men jag var en av de som lyckades kamma hem ett G. Så himla skönt! Men på måndag är det dags att börja med slutskrivningen på denna kurs. Pjuh! Har ingen aning om hur jag ska lägga upp det... Men tar tag i det på måndag. Jag ska nog kunna knåpa ihop något. Om jag bara kommer igång brukar det gå ganska bra. I helgen ska jag bara slappa! Imorn ska jag hänga med Henke och på lördag blir de en fika hos moster på eftermiddagen. Annars tar jag det som de kommer!

Trevlig helg :)
 
Random bild från Elvins dop i brist på bilder..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0