Söndagkväll

Jag är tillbaka hemma i lägenheten efter en helg (som vanligt) i Vimmerby. I fredags var det fullt ös på jobbet, after work och 100 matgäster.. Jag var helt genomsvettig och hade tusen saker att göra. Men det är ju då de är som roligast. Vid halv tolv ungefär var vi färdiga så då drog jag raka spåret till Henke. Var framme där vi 01 och då var han fortfarande vaken vilket gjorde mig himla glad (och chockad med tanke på att han alltid somnar som en gris i soffan på vardagarna, med all rätt dock). I alla fall somnade vi gott sen och hade en skön sovmorgon igår innan vi stack på 90-års party. Efter det drog vi hem och käkade fruktsallad framför mellon och sen nya Beck filmen. Första utan Gunvald och jag hade noll förväntningar men den var faktiskt bra. Jag tyckte förra filmen som hette Gunvald var sån sjuuuuk besvikelse. Ska inte spoila något för er men den gjorde mig mycket besviken.. Så skönt att nya tog lite revansch igår!

Idag tycker jag såååå synd om mig själv för jag ska ha föreläsning vid 8.15 imorn och ska åka tåg vilket betyder att jag måste gå upp vid 6 vilket är apigt tidigt för mig som har blivit så morgontrött senaste tiden och sällan behöver gå upp så tidigt.. Men det är ju inget att gnälla på egentligen.. En ynka dag. Tänk när jag jobbade i Australien och började vid 03.00 VARJE dag utom söndagar då de var "sovmorgon" till 05.00.. Hade en ledig dag i månaden annars gick jag upp 02.10 var eviga dag. Jag minns hur jag lovade mig själv att aldrig klaga på att gå upp vid 6.00 då.. Så jag får väl försöka minnas det när klockan ringer imorgon, haha.

Annars i veckan är de skola imorn och onsdag. Sen blir de plugg ledig tid och fira mamma på onsdag som fyller år. Sen drar jag ner till Henke igen på torsdag, längtar jag redan till, hihi <3 Nu måste jag sova. Vi hörs snart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0