5/5-2015

Så sköna lediga dagar jag har haft denna "Valborgshelg". Massa roligt och ändå kändes det som helgen aldrig tog slut, det är ju aldrig fy skamm. Om vi börjar på Valborg så tog ju Viktoria examen, stort grattis! Jag var med till Tranås och lyssnade på lite tal och när dom fick sina examensbevis, sedan blev de fika innan vi drog vidare hem igen. På kvällen mötte jag upp Tobbe & Jocke nere vid bussterminalen och sen drog vi till Örsåsa. Riktigt lyckad kväll trots skitväder med regn och kallt. Men som sagt, väldigt lyckat! 1 maj vart de lite bakishäng hemma och på kvällen åkte jag till Svärtinge utanför Norrköping för lite mera Valborgsfirande med alla barndomsvänner. Vi som alltid firade nyår, valborg och midsommar som barn. Så otroligt roligt att se alla igen! Vissa hade jag inte sett på hur många år som helst. De blev tacos, mängder snack om minnen och så lite lekar som alla år under barndomen, superkul! På natten sen var jag även fyllechaffis åt Sofia, Maja, Matilda och hennes kompis. Hämtade dom vid två inne i stan och när jag kom hem igen vid kvart över fyra på morgnen var de nästan ljust ute och fåglarna kvittrade. Då kände man att sommaren är på g på allvar, underbart! På lördagen drog jag och Viktoria ner till Kaggebo och hjälpte till att "öppna upp" för sommaren, ljuvligt. Längtar tills i sommar när man kan spenderar sina lediga dagar där. Lördagkvällen blev de spontan danskväll i Blackstad. Riktigt lyckat! Jag, Viktoria, Jocke, pappa & Viktorias pappa. Jäklar vad vi buggade! Så himla kul nu när man börjar få lite självförtroende. Åkte hem strax innan ett helt genomsvetta och somnade som grisar i baksätet, haha! Sista dagen på helgen blev de mest slappa och njuta av en ledig dag. En liten fika på stan med Linda vilket var riktigt mysigt.
 
Nu har denna vecka dragit igång. Jobbade på Sandtags förskola igår igen och sedan sista buggkursen på kvällen så nu är de bara ut och köra på dansbanorna och öva och öva. Kul att de där med dansen blivit så bra! Det är verkligen huuuur kul som helst. Vill bara öva nu så man kan bli duktig och lika smidig i kroppen som vissa av dom som man ser ute på dansbanorna, de finns så många som är så galet duktiga! Men i Malung v.29 kommer vi äga! Idag har jag jobbat på konsert & kongress på lunchen och när jag kom hem blev det ut till Vidingsjö motionscenter och testa spåren där. Har tänkt jag ska göra det länge nu. Gud så fina spår det var! Jag löpte 2,5km vilket nästan dödade mig, haha! Så tänkte dra dit imorgon igen och köra samma så kanske man kan ta halv milen i slutet av veckan.
 
Nu ska vi snart äta kycklingsallad här, annars blir de en lugn kväll. Imorgon ska jag till barnen på Sandtag igen mellan 12-16.30. Hoppar mellan alla mina tre jobb denna veckan, men de är kul med lite variation :) Jäklar vilken bok ni fick nu... Men nu vet ni vad jag styrt med så hörs vi :)

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0