Löning och onsdag

Härligt med löne-onsdag, det var välbehövligt. Förstår inte vart mina pengar tar vägen? Alltid lever jag på existens minimum i slutet av månaderna.. Eller har gjort senaste tiden i alla fall. Kanske för man får lite mindre pengar nu när man pluggar och inte jobbar lika mycket. Sen har jag åkt mycket bil till skolan denna månad vilket är så himla dumt. Men jag har inte haft något busskort så då fick de bli så. Det resulterar i en hel del bensin och parkeringskostnader. Men i helgen ska jag fixa mig ett nytt busskort så jag kan låta bilen stå lite mera nu i december.
 
Imorgon ska jag ha min första tenta, jag är inte speciellt nervös faktiskt. Jag känner mig säker på det viktigaste så just nu känns det som jag mest sitter här och överanalyserar allt. Ska läsa igenom mina anteckningar ett par gånger till men annars känner jag att jag bankat in allt jag kan nu, så det får bära eller brista. Skulle det bli ett U är det inte värre än att jag får göra om den. Värre saker kan man faktiskt vara med om. Annars blir de en hel del jobb från och med fredag och sen framåt. Hoppas kunna kombinera det med nästa kurs, men allt går om man vill. Ska köra en hel del pass på Villan och sen ringde dom från Konsert och kongress igår så nästa vecka och någon dag veckan efter det blir de lite julbordsjobb där med. Perfekt med lite extra pengar!
 
Julia och jag har ändrat om kosten lite nu med. Jag försöker undvika snabba kolhydrater och kolhydrater överlag då jag vet att jag brukar vara bra på att äta lite för mycket sånt. Sen försöker vi äta ganska rent, mycket grönsaker och sådär. Himla kul tycker jag nu när vi bor ihop och kan greja tillsammans. Testar lite nya recept och exprimenterar. Idag till lunch gjorde jag en jättegod kycklingsoppa med chili, ingefära, vitlök, kyckling, salladslök, champinjoner, koriander och limesaft. Riktigt gott blev det. Jag har även tänkt att jag ska försöka minska på köttet. Försöka äta vegetariskt ibland i veckorna och sen försöka hålla mig till fisk och kyckling. Mest som en kul grej, de får väl dock bli ett break där i jul med julmaten. Men annars roligt att se hur kroppen reagerar!
 
Nu ska jag byta om och gå bort till gymmet i regnet. Ha de fint!
 

Min smarriga lunch! Mattips till er.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

fan vad gött det där såg ut :D

Svar: Jävligt gött! Du får testa :D
Josefin

2015-11-27 @ 16:22:46
URL: http://www.emelieg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0