Soffhäng

Go' kväll hörrni!

Tisdagkväll och jag hänger i soffan och dricker te efter en dag med föreläsningar och löprunda. Har börjat komma in lite i nya kursen men imorgon och på torsdag är tanken att börja fördjupa sig ordentligt i alla olika utvecklings teorier. Hej och ho! Förövrigt har vi fått svar på ytterligare en skrivinlämning och jag fixade den också med ett godkänt så nu är det bara slutuppgiften på förra kursen som jag väntar på svar på och om jag får ett godkänt även på den har jag fixat min första godkända universitets kurs, tänka sig så bra!

Om vi ska skippa skolsnacket lite, vad har jag gjort senaste veckan? I torsdags fixade jag äntligen ett gymkort här i stan, så himla skönt! Jag har haft på hälsofabriken i Åtvid förut vilket blev lite knepigt för mig att utnyttja när jag flyttade till stan i januari. Och jag var så galet träningstaggad när jag kom hem från Australien förra året så jag köpte givetvis ett årskort vilket har gjort att jag inte har kunnat säga upp det. När man skaffar årskort är man bunden ett år så jag har inte kunnat säga upp det förrän nu i september vilket har varit lite surt. Har fått betala 300kr i månaden för något jag i princip aldrig utnyttjar. Men nuuuuu är de äntligen över! Så nu har jag kort på Friskis och svettis vilket är helt perfekt eftersom ett av deras gym ligger 3 minuters cykelväg från våran lägenhet, så skönt! Underlättar träningen enormt. Så nu ska jag försöka få lite vettiga träningsrutiner igen. Har saknat det i allt plugg, ha ett ställe att dra till och rensa hjärnan på lite då och då. Men nog om det, i helgen har jag styrt med både de ena och de andra. I fredags åkte jag ner till henke och vi hade bara skönt fredagshäng. Käkade tacos och tittade på tv, perfekt fredagskväll. I lördags hade vi skön sovmorgon (eller i alla fall jag, henke hade tvättid klockan 07.00 typ, så jävla knäpp kille haha). Stannade hos honom till han skulle dra och spela med sitt band sen åkte jag hem och började tagga för festkväll med jullan. Jag lagade lasagne som vi käkade och sen satt vi och förfestade hos mig i lugn och ro och snackade skit innan vi drog på halloweenfest hos Isabelles kompis Lisa en sväng. Vi var där någon timme och träffade lite skönt folk innan vi stack vidare till Harrys och roade oss. En väldigt lyckad kväll! Så i söndags var jag lite sliten, hade inget planerat så jag njöt av en väldigt lugn dag som varvades mellan soffan och sängen. Välbehövligt!

Men nu tror jag att jag har bluddrat tillräckligt. Ha det fint <3


Dessa gosingar hittade jag i lagårn hos pappa i torsdags. Älskar lantlivet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0