25 september

Hej på er!
 
Här rullar vardagen på för fullt. Skolan tar upp mycket av tiden, sen försöker jag böka in lite jobb här och var när tiden finns. Senaste veckorna har jag hunnit med kräftskiva/25-års fest hos Sofia och Jocke i Värmland sen har jag varit i Uppsala hos min kusin som haft sin disputition, dvs hon kan nu mera kalla sig för "Dr. Hanna". Hon har forskat om en specifik bakterie dom senaste 5 åren och nu har hon gjort en avhandling på allt och hade sin disputiton förra helgen som ett avslut på det hela. Ganska häftigt och vilket jädrans jobb hon lagt ner!
 
Denna veckan har mycket fokus legat på ett grupparbete som vi hade redovisning på igår. Har varit så nervös men redovisningen gick fint och vi fick bra feedback, så igår lättade en sten från hjärtat. Efter redovisningen igår när jag kom hem fick Viktoria besked om att hon fixade arbetsintervjun i Sälen förra helgen så i vinter ska hon göra en säsong som receptionist där uppe. SÅÅ kul för henne!! Tanken var att båda vi skulle åkt upp denna säsong men eftersom jag kom in på univesitet så fick jag helt enkelt skippa det. Så i november lämnar hon mig här men då kommer Julia och Jon flytta in med mig så de känns skitbra. Och vi får rabatt på allt möjligt där uppe nu när Viktoria kommer jobba där så de lär bli en hel del turer och hälsa på henne där uppe i vinter, såååå himla värt! 
 
Nu har jag ätit frukost framför tvn, betalat lite räkningar och nu ligger jag under filten i soffan. Ska snart göra mig iording och dra mot Norrköping. Jag ska träffa min fältmentor inför VFU:n (praktiken) som vi ska göra v.41. Jag ska få veta på vilken förskola jag ska göra min VFU och få lite mera info. Efter det blir det raka vägen hem och byta om inför jobb. Ska jobba hela denna helg! Ikväll är det kräftskiva och de ska bli riktigt kul. Fullt ös med andra ord! Och jag måste säga att jag just nu mår riktigt bra och känner mig himla nöjd med mitt liv. Faktiskt första gången på länge som jag inte är kluven över framtid och allt runt omkring! Allt känns bara väldigt bra :)
 
Vi hörs snart igen.
 
'någon gammal bild från när vi var hos fia, jag och mina bästa tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0