Ledig onsdag!

 
Gokväll på er! Hoppas allt är bra. Jag har varit ledig idag eller ja, i alla fall inte haft något i skolan. Tanken var tentaplugg men helt ärligt så har jag lagt det åt sidan idag. Jag vaknade med dum migrän imorse, så jäkla trött på denna migrän som kommer och går hela tiden. Funderar på om jag är lite undermedvetet stressad över skolan för jag har varit så stel i nacken senaste dagarna och i måndags hade jag riktigt ont i nacken. Tror även att min kropp saknar regelbunden träning.. I vinter har jag varit så himla slö och knappt rört mig alls. Jag vet att jag mår bättre i både kropp och knopp när jag är i gång men jag har så jäkla svårt att komma iväg. Imorse efter slöande i soffan och lite städ i lägenheten bestämde jag mig för att dra ut till Vidingsjö och gå 5km rundan i hopp om att huvudet skulle bli bättre. Det kändes faktiskt bättre efter och jag gillar verkligen att gå den rundan. I våras/sommras var jag där och gick/sprang VARJE dag. Minns hur mycket fräschare och piggare jag kände mig då. Tyvärr har jag blivit lite skadad av det som hände i Upplands väsby i sommras med hon tjejen som var ute och sprang i språret och blev mördad om ni minns? Jag är hela tiden på min vakt nu och om jag har någon bakom mig vågar jag bara gå med en hörlur om någon ska anfalla mig. Så himla töntig, men usch så obehagligt. Jag ska försöka dra ut till Vidingsjö och gå 5:an några gånger i veckan igen nu. Nu går vi i alla fall mot ljusare tider så det blir säkert mera och mera folk i spåret nu vart efter. I vår ska jag försöka dra ut och gå/springa 5:an varje dag igen. Men nu börjar jag med att försöka få till de ett par dagar i veckan. Jag är lite begränsad eftersom jag inte vågar gå när det är mörkt och det blir trots allt fortfarande mörkt ganska tidigt vilket gör att de kan bli svårt att hinna efter skolan vissa dagar. I vår när det är ljusare blir man inte lika begränsad så då ska jag minsann se till att hinna en sväng dit varje dag!
 
Jag sitter i soffan nu och har precis käkat. Ska kolla på 30 grader i februari tänkte jag. Imorgon är det inte heller något i skolan. Jag ska ut till Jessica och hälsa på henne och lilla Elise. Sen blir de en sväng till farmor och farfar efter eftersom dom nästan bor grannar. Så ska jag försöka få lite plugg gjort senare på eftermiddagen/kvällen.
 
Hoppas ni haft en bra onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0