Vardag igen.

Måndag och dags för skola till 100% igen och börja koppla på allt plugg igen. Har varit så himla skönt att vara ledig och koppla bort allt, mycket välförtjänt och behövligt men nu måste jag ta tag i allt igen. Börjat ju pilla lite med plugget förra veckan redan så har inte haft det helt bortkopplad nu senaste dagarna ändå. Försökt komma igång med hemtentan vilket jag gjorde lite i lördags plus att jag läst och försökt samla in mycket bra material i böckerna. Men så till en sån himla typisk grej.. Min dator strulade lite förra veckan, den dog för batteriet var urladdat och sen kunde jag inte få igång den.. Min laddare verkade död. Bröt ihop lite och dampade en stund och när jag skulle ge upp så började laddaren fungera igen så jag fick igång datorn. Sen har den fungerat sen dess, typ i en vecka. Men sen i lördagskväll så laddade batteriet ur igen och de blev likadant igen.. Den gick inte att starta upp och ladda. Så idag efter jag varit i skolan drog jag till Media markt för att se om dom kunde kolla om de var min laddare eller datorn som strulade. Så killen som jobbade testade med någon mät grej och min laddare var helt död som jag misstänkte. Men sen när han skulle testa att ladda med deras laddare fungerade inte det heller så jag blev tvungen att lämna in hela jäkla datorn på service. Hur störande är det då när man har skrivvecka denna plus nästa? Skulle ta 10-15 arbetsdagar dessutom vilket gör att jag inte kommer hinna få tillbaka den tills den 22/1 troligtvis. Så himla typiskt. Men jag fick lämna in den.. Inget att göra. Sen ringa viktoria och fråga om jag kunde få låna en av hennes datorer.. Hon har två som tur är sen hon pluggade. Så nu har jag i alla fall varit hemma hos henne i Björs och hämtat den så jag äntligen ska kunna komma igång med skrivandet. Haha ville bara skratta över hur retligt det kan bli. Som tur är så hände detta nu och inte om en månad för jag köpte datorn förra året i februari så den har fortfarande garanti kvar. Sååååå skönt <333 
 
Men nog om det. Nu är jag hemma och har precis ätit lunch. Tänkte sätta mig med skrivandet men blev så trött efter maten och har början till spänningshuvudvärk så jag ska ta en liten powernap en kort stund innan jag tar tag i plugget. Förövrigt ser veckan ganska lugn ut! Imorn är de inget i skolan så de blir 90% skriva och 10% förbereda inför onsdagens gruppredovisning. Sen på onsdag åker jag nog ner till Henke och stannar där ett par dagar. Ska plugga från hans soffa när han ändå är på jobbet. Sen på lördag kväll ska jag jobba en sväng på Villan, annars inga planer som de ser ut nu. 

Men de var allt nu tror jag. Hoppas ni får en bra vecka!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0